Pokud zůstaneš

Autor: Courtney Cole
Český název: Pokud zůstaneš
Originální název: If You Stay 
Knižní série: Beautifully Broken #1       
Žánr: román, erotický román
Nakladatelství: Ikar (CZ), Lakehouse Press (En) 

Anotace:
Pax Tate je přitažlivý ničema, který neumí milovat.
Když mu bylo sedm, zemřela mu matka a on trpí nevysvětlitelnými pocity viny. Aby se vyrovnal s prázdnotou v duši, bere drogy a zneužívá ženy. 
Zabírá to… dokud nepozná Milu. Ta mu dá naději, že se všechno může změnit, včetně něj – bude to ale stačit, aby s ním zůstala?

                                                 Hodnocení knihy:                    Hodnocení obálky:
Vynoří se mi rozvířená, zamlžená vzpomínka - příboj, měsíční svit, noc. 
Písek. Hvězdy. 

Typická klišé romantika o zdrogovaném ničemovi a jeho spasitelské přítelkyni. Nikdo by nikdy neřekl, že právě vztah problémového Paxe s nevinnou Milou, která má nutkavou potřebu ho zachránit, má vůbec šanci. Přesto tomu tak je. To ona se ho postupně snaží změnit a pomoct mu se vyrovnat s bolestivou minulostí. Jenže je vůbec možné změnit někoho tak ztraceného, jako je Pax? Je jen otázka času, kdo komu zlomí srdce jako první...  

Jenže já byl přece dítě. Rozum mi říká, že Mila má pravdu.
Nebyla to moje vina.

Pax Tate má jednoduché životní heslo. Sex, drogy a Jack Daniels. Tohle všechno mu stačí k pomíjivému pocitu štěstí. Je mizera a je s tím naprosto smířený. Uvnitř ho ale hryže podivná prázdnota, které se nedokáže zbavit. Jediné východisko je tak sladké zapomnění.

Mila Hillová ráda kreslí Michiganské jezero a  pomáhá s vedením restaurace po smrti rodičů. Když se jí do života připlete Pax, hned se ujme iniciativy a začne ho nenápadně spravovat. Ale i Mila toho má hodně na čem ještě musí pracovat. Oba mají společný problém. Důvěřovat lidem.


„Láska nemá konce, Milo. Vaši tomu věřili. 
A díky tobě jsem tomu uvěřil i já.“

Čtivá romantika s temnou minulostí hlavního hrdiny. Přestože je kniha Pokud zůstaneš založená na klasickém klišé mizery a neviňátka, dokáže překvapit i další dějovou odbočkou ohledně Paxovi minulosti. Je to přesně ten typ knih, jako je například Krásná katastrofa. Jednoduchá, ale čtivá. Nejvíc mě potěšilo, že na rozdíl od klasických děl červené knihovny, má Pokud zůstaneš, kromě sexu hlavních postav i trochu smysluplný děj. Neříkám, že to je nějaká bomba, ale jinak bych knihu asi do konce nedočetla. 

Děj knihy je jak z pohledu Paxe, tak i Mily. Čtenář se tak snadno zorientuje v jejich myšlenkových pochodech a vášnivých emocí. Upřímně se lépe čte Paxův pohled. Je sice sprostý, sexistický a dost zakomplexovaný, ale aspoň to má oproti Mile trochu šťávy. Zjistila jsem totiž, že na spasitelské typy začínám být značně alergická. Nejvíc mi na knize asi vadí ty příšerné umělé dialogy, ale řekněte mi nějakou knihu z červené knihovny, kde hlavní hrdinové nezní jak milenci po únosu mimozemšťanů nebo kýčovitý herci z filmu pro dospělé. Kniha splňuje obě kritéria, takže ano, kvalitní červená knihovna. Pokud tenhle žánr nemáte z hloubi srdce rádi, jednoduše nečtěte!


Jak jsem říkala dříve, hlavní postavy nejsou žádný zázrak. Proto si vybírám menší zlo a tím je Pax. Ano, lezl mi krkem více než většinu knihy, ale má svoje osobní kouzlo mizery. Ve srovnání s Milou, si aspoň uvědomuje nedostatky svého charakteru. Mila si ovšem svoji hloupou naivitu a snahu změnit Paxe lusknutím prstu, nepřizná ani na konci knihy. Ani jedna postava vám nebude extra sympatická. S tím musíte počítat. 

Celkově mě kniha jako četba červené knihovny příjemně překvapila. Jestli chcete letní oddechovku, tak je Pokud zůstaneš ideální...

SHARE

Unknown

Zdraví Vás Ella! Vášnivá čtenářka a malířka. Milovnice horké čokolády a nekonečných seriálů...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentářů:

Okomentovat

„Květiny a knihy jsou pro mnoho lidí právě tak nezbytné jako denní chléb.“
- Honoré De Balzac

Ella xo. Používá technologii služby Blogger.