Aliance

Autor: Veronica Rothová
Český název: Aliance
Originální název: Allegiant
Knižní série: Divergent series                     
Žánr: YA (Young Adult), román, Sci-Fi
Nakladatelství:  COOBOO (CZ), Katherine Tegen Books (En) 

Anotace
Tris a Tobias jsou opět spolu, ale společnost a systém, v kterém oba vyrůstali a kterému oba věřili, je v troskách. Systém frakcí je kompletně rozvrácený, rozhoří se souboj mezi jednotlivými vůdci toužícími po moci, ale všichni ve skutečnosti touží po jediném 
– po pomstě. A svět za plotem obklopujícím celé město se zdá ještě nemilosrdnější.
Pokud však Tris chce ochránit své blízké, musí se vydat právě za hranice svého rodného Chicaga. A zde odhalí tajemství, které je ještě více šokující, než čekala.

Hodnocení knihy:                 Hodnocení obálky:

"Říkají si Aliance... a podporují původní záměr města,“
dodá, když uvidí můj nechápavý výraz.

Máme tu poslední díl Divergentní série a s ním i spoustu neobjasněných otázek. Kdo teď převezme nadvládu nad městem? Co bude s Tris a Tobiasem? A to hlavní... Co se ukrývá za hranicemi? Rebelové, kteří si říkají Aliance jsou odhodlaní postavit se na odpor Odpadlíkům a zjistit, proč je lidé za městem potřebují. Velké odhalení, ale zpochybní všechno, co Tris a Tobias doposud s jistotou věděli.

Jako by se ve mně probudilo něco živého,co tam dosud jen dřímalo. 
A teď se mi to svíjí v žaludku a krku. 
Musím odejít. Musím se dozvědět pravdu.

Tris si konečně začne uvědomovat, že její život má nějakou cenu. Chce žít. Psychicky labilní dívka z Rezistence jako by ani nikdy neexistivala. Tris je teď silnější. Odhodlanější. A hlavně víc Neohrožená. Přesto ji minulost ale nechce pustit. Odpustí někdy svému bratrovi? Navíc být Divergentní neznamená přesně to, v co doufala. Hranice mezi dobrem a zlem je tenčí než dřív. 

A co když všechno co víte je lež? 


„Ve vědění je moc. Moc konat zlo, jako Jeanine... 
nebo moc konat dobro, jak se o to snažíme my. 
Ale samotná moc ublížit nemůže. Stejně jako samotné vědění.“

Tobias "Čtyřka" zápasí sám se sebou. Místo šílené Tris tak máme v Alianci šíleného Tobiase. To jsme si pomohli. Jeho nerozvážnost ho dostane do problémů. Nepomáhá ani to, že jeho vlastní matka a otec bojují o město. Najdou někdy s Tris svůj domov? Jejich vztah visí opět na vlásku. 

Celý můj dosavadní život byl jedna velká vzpoura. 
A teď se mám stát součástí další, tentokrát jako spojenec Porušených.

 Aliance je nakonec příjemné překvapení! Upřímně jsem se po Rezistenci bála, jaký bude třetí díl. Bude mě vůbec bavit? Má smysl číst dál? A jaká je moje odpověď po přečtení? Rozhodně ano! Aliance mě okouzlila. Příběh se zase vrací k dystopické Sci-Fi tématice podobné v prvním díle. Divergence. Společnost...  Konečně po zmateném druhém díle to všechno začíná mít hlavu a patu. K tomu obdivuji autorku, že ještě měla nervy se vrhnout do složitého tématu genetiky. Uvěřila jsem jí každé slovo.
Třetí díl je i jedinečný díky vyprávění z pohledů jak Tris, tak i Tobiase. Ze začátku si musíte na ten šok trošku zvyknout, pak ale čtení půjde jako po másle. Děj Aliance budete hltat stejně jako já!

 
Tak a jdeme rozebírat postavy. Tris. Už ji nemám ráda tolik co v prvním díle. Asi mě štve svým novým charakterem. Čekám, kdy se vrhne na nějakou sebevražednou misi. Styl psaní mi přijde trošku jiný, než v předchozích dílech a Tris nejde vidět do hlavy tak lehce. Nevíte, na čem s ní jste. Musím souhlasit s pasáží ve knize, kde je napsané, že každý kdo upadne v nemilost Tris, si to hezky odskáče. Temperament mají se Čtyřkou společný. Tris se ale umí lépe přetvařovat. Nejvíc mi na ní vadí spasitelský komplex. Nelituji ji. Může si za to vlastně sama.

 Tobias. Čtyřka. Velký uzlíček nervů a vzteku. Úplně si s Tris prohodili role z Rezistence. Teď o sobě pochybuje on. Strach z budoucnosti ho nutí dělat věci, které by normálně nedělal. Čím víc se bojí podobnosti s Marcusem, tím víc se objevují jeho špatné stránky. Pro mě osobně Tobias ztratil to kouzlo Neohroženého instruktora. Je z něho ustrašený kluk. Přesto ho mám poslední dobu radši než Tris. Jak mu to mohla udělat? Nechápu to... Vy snad ano? 

Celkové shrnutí knih? Divergence je nejlepší. Rezistenci bych vypustila. Kromě konce tam opravdu nic podstatného není. Aliance je napínavá a pokud neznáte spoilery, tak vás konec zaručeně šokuje.

Zahlédl jsem ji, ale neviděl jsem ji.
Nikdo ji ve skutečnosti neviděl až do chvíle, kdy skočila.
SHARE

Unknown

Zdraví Vás Ella! Vášnivá čtenářka a malířka. Milovnice horké čokolády a nekonečných seriálů...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

6 komentářů:

  1. Celou sérii bych si chtěla přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím s tím, že Divergence je nejlepší.:) Já sice věděla co se na konci stane, ale stejně mě to odrovnalo. :) Samozřejmě souhlasím s tvrzením o spasitelkém komplexu. :) Pěkná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Já to taky věděla a celou dobu se děsila, kdy se to stane... :(

      Vymazat
  3. Takhle jsem knihu hodnotila já. Věděla jsem, jak to skončí kvůli jedné holčině, která to měla jen tak napsané v recenzi...
    Ale jako zakončení série celkem dobré!
    Hezká recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky ;) Upřímně jsem ale čekala větší finále. Navíc epilog toho taky moc neprozradil. Asi nemám ráda otevřené konce :D Vadí mi, že nevím, jak to bude dál...

      Vymazat

„Květiny a knihy jsou pro mnoho lidí právě tak nezbytné jako denní chléb.“
- Honoré De Balzac

Ella xo. Používá technologii služby Blogger.