Chvíle před koncem

Autor: Lauren Oliverová
Český název: Chvíle před koncem
Originální název: Before I Fall                    
Žánr: YA (Young Adult), román
Nakladatelství: COOBOO (CZ), HarperCollins (En) 

Anotace
Žádná volba není bez následků.
Co kdyby vám zbýval jen jeden den života? Co byste dělali? Koho byste políbili? A jak daleko byste zašli, abyste si svůj život zachránili?
Samantha Kingstonová má všechno: kluka, o kterého by stála snad každá, tři úžasné nejlepší kamarádky a prostě všechno nej na střední škole Thomase Jeffersona – od nejlepšího stolu v jídelně až po nejlepší parkovací místo. Pátek 12. února by měl být jen další z řady dnů jejího perfektního života. Místo toho se ukáže, že je to den poslední…

Hodnocení knihy:                 Hodnocení obálky:

Říká se, že těsně předtím, než člověk umře, 
proletí mu před očima celý život, ale pro mě to tedy neplatilo.

Dokážete si představit, že jeden den svého života prožíváte znova a znova? A není to zrovna váš nejlepší den? To se děje Samanthě Kingstonové. Kupidův den stokrát jinak. Asi je to trest za její chování. Samantha je totiž... Jak se to hezky řekne? Potvora! A navíc by správně měla být mrtvá. Teď se zasekla v nekonečném kruhu posmrtného života a snaží se napravit, co způsobila.

Další věc, co mě na Kentovi štve: chová se, jako by celý svět byl jeden velký lesklý dárek, 
který si může každé ráno rozbalit.


Sam je typická populární holka. Se svými kamarádkami vládne střední škole a chodí s nejhezčím klukem z ročníku, Robem. Je dost povrchní, často se přetvařuje a nechává kamarádky rozhodovat za sebe. Nemá totiž odvahu se jim postavit, aby zase neskončila jako ta "divná Sam" - milovnice koní. 

 

Lindsay něco zařve - snad sakra nebo znova nebo snad sova, nerozumím ji
 - a najednou auto letí ze silnice do černé tlamy lesa.

V příběhu samozřejmě najdeme i milostný trojúhelník. Kromě Roba, Samanthina přítele s kterým má zrovna ten osudný večer mít svoje "poprvé", je tu taky Kent, kamarád z dětství. Rob mi upřímně celou dobu lezl krkem, protože patří do mojí oblíbené kategorie: americký frajer. Chodí se Sam hlavně, protože je oblíbená. Zato Kenta jsem si zamilovala. Na Kupidův den pošle Samanthě růže a celou tu dobu ji má tajně rád. Takže, bude to populární kluk nebo školní podivín Kent? 

Tohle není sen. A není to déjá vu.
Opravdu se to děje. Opravdu se to znova děje.

Zpočátku mě knížka moc nebavila. Samantha vypráví celou dobu o svém dětství, kamarádkách, klukovi...  Nic zajímavého se v podstatě neděje a zahltí vás spousta nepodstatných informací. Velká nuda. Pak se přenesete konečně do Kupidova dne a všechno to začíná. Sam se pokouší změnit nejen svůj osud, ale i osud svých kamarádů. Pokud vás nebaví ani to, tak můžete fandit aspoň Sam a Kentovi. Ke konci jsem už hltala stránku za stránkou a čekala, jak to teda dopadne. Poslední polovina knihy byla podle mého názoru nejlepší a celkem mě mrzí, že ta první za moc nestála. Sam mi navíc často lezla na nervy a vůbec všechny postavy v knize (kromě Kenta samozřejmě!). Děj je hodně předvídatelný, ale i tak bych knihu rozhodně neházela mezi to nejhorší.
SHARE

Unknown

Zdraví Vás Ella! Vášnivá čtenářka a malířka. Milovnice horké čokolády a nekonečných seriálů...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

4 komentářů:

  1. O téhle knížce jsem už přemýšlela, že bych si ji přečetla, ale zatím jsem se k tomu ještě nerozhodla :/
    Pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím proč, ale ta kniha mi trošku připomíná film 50x a stále poprvé.. :D

      Vymazat
  2. Já jsem knihu četla, nebyla jsem z ní úplně nadšená, ale docela se mi líbila. Od této spisovatelky jsem četla ještě jednu knihu a ta se mi tedy líbila více ! :) Ale díky za pěknou recenzi :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Já četla od Lauren ještě Delirium, ale to mě až tak nebavilo...

      Vymazat

„Květiny a knihy jsou pro mnoho lidí právě tak nezbytné jako denní chléb.“
- Honoré De Balzac

Ella xo. Používá technologii služby Blogger.