Solitaire

Autor: Alice Oseman
Český název: Solitaire
Originální název: Solitaire                  
Žánr: YA (Young Adult), román
Nakladatelství: COOBOO (CZ), Harper Collins (En) 

Anotace
Pokud by vás to napadlo, tak tohle není žádná love story.
Jmenuju se Tori Springová. Ráda spím a ráda bloguju. Minulý rok – před tím vším, co se stalo s Charliem a předtím, než jsem se musela vypořádat s maturitou a přihláškou na vysokou a faktem, že jednoho dne opravdu budu muset začít s lidmi mluvit – jsem měla kamarády. Všechno bylo úplně jinak, řekla bych, ale to teď skončilo. 
Teď je tady Solitaire. A Michael Holden. 
Vím, o co se Solitaire pokouší, a Michael Holden je mi ukradenej. Fakt jo.  

Solitaire je výborný debut devatenáctileté Alice Osemanové, ideální pro všechny, kteří se nadchli pro příběhy Johna Greena či Rainbow Rowellové. Její hlavní hrdinka Tori je cynická až do morku kostí a autentická středoškolačka stejně jako její autorka.

Hodnocení knihy:                            Hodnocení obálky:
Jmenuju se Victoria Springová. 
Asi byste měli vědět, že si v duchu vždycky vymyslím spoustu věcí a pak jsem z nich smutná. Ráda spím a bloguju. A jednoho dne umřu.

Tori je nevrlá sarkastická teenagerka, co se momentálně utápí ve smutku. Ráda bloguje a většinu dní tráví zavřená doma ve svém pokoji. Ne, není to deprese. Je jen smutná. Všechno a všichni byli Tori donedávna naprosto ukradení. Najednou však potkává Michaela Holdena a ve škole začne řádit tajemný blog Solitaire. Může to všechno nějak souviset s ní? A kdo vlastně je Solitaire?

"Já školu nenávidím," podotknu.
"Ty nenávidíš všechno."
"To je vtipný, protože je to pravda."

Hlavní hrdinka, Tori, je hrozná pesimistka a sarkasmem rozhodně nešetří. Nenávidí Pýchu a předsudek. Knihy. Romantické filmy. A vůbec, tak nějak nedokáže zapadnout mezi své vrstevníky. Navíc nikdy neříká, co si doopravdy myslí. Victoria Springová není žádné usměvavé sluníčko. Úspěšně od sebe odhání lidi. Michael Holden má ale naštěstí velké odhodlání se stát Toriiným kamarádem. 

Kluk, co bruslí, kluk, co mě pronásledoval do pizzerie, aby mi něco řekl a zapomněl co
kluk, co nemá nic lepšího na práci než mě vytáhnout  z domu a přinutit žít.

Tak přesně tohle je Michael Holden. Podivný extrovert s velkými brýlemi a nekonečnou zásobou čaje. Většina lidí ho považuje za blázna. Je totiž divný a to je fakt. Možná proto si tak rozumí s Tori. 


Jeho úsměv zmizí a modrá a zelená barva jeho očí potemní. 
Sevře ruce v pěst a zavrčí - doopravdy na mě zavrčí.
"Možná že fakt jsi maniodepresivní psychopat."

Solitaire. Tohle není žádná love story... Pokud jste čekali tragédii nebo horror, tak vás musím zklamat. Obálka lže. Love story sice není ústředním tématem, ale je tam. Nemusíte se bát, že by to byla nějaká šíleně bláznivá láska. To vůbec. Možná tohle nám obálka měla říct. Nečekejte klišé romantiku. Příběh je vyprávěný z pohledu Tori a tak o "černý pohled na svět" není nouze.


Hlavní hrdinku jsem si okamžitě zamilovala. Victoria Springová. Otrávená nudou všední života se snaží přežít peklo střední školy. Kdo by se s ní neztotožnil? Navíc polovinu svého života by nejraději prospala u oblíbených filmů a seriálů. Soliter není love story. Je to příběh o tom, jaké to je být otráveným puberťákem. Každý z nás se v knize tak trochu najde. Ať už v sarkastických poznámkách nebo názorech. Máme v sobě část "Tori". 

Překvapivé je, že děj se netočí jenom kolem tajemného blogu Solitaire. Tuhle část příběhu autorka odsunula na vedlejší kolej. Více se zaměřila na postavy a musím přiznat, že mě to vůbec nevadilo. Naopak mě pohled na svět přes Toriiny "černé brýle" šíleně bavil. Můžete u knihy popřemýšlet a porovnat svoje názory. Třeba vás překvapí, jak moc jsou všichni puberťáci v jádru stejní ;)

SHARE

Unknown

Zdraví Vás Ella! Vášnivá čtenářka a malířka. Milovnice horké čokolády a nekonečných seriálů...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

3 komentářů:

  1. Knížku sestra dostala na Vánoce a zrovna ji čte. A moc se jí líbí. Já nevím, jestli bych se s ní dokázala ztotožnit, vzhledem k tomu, že nemá ráda čtení, Pýchu a předsudek, nebo třeba Beatles a myslím, že většinu času bych převracela oči v sloup. Přesto se mi tvá recenze moc líbila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přečti si a uvidíš ;) Mě to právě přišlo originální, že je hlavní hrdinka pesimistka. Ve většině YA románů jsou holky buď posedlé klukama, nebo tvrdí, že ne a stejně s nějakým nakonec skončí. Tori jsou kluci ukradený a tak řeší většinou jen sebe :D

      Vymazat
  2. Still not playing Solitaire on your mobile device? Download It Now (Works on Android and iOS)

    OdpovědětVymazat

„Květiny a knihy jsou pro mnoho lidí právě tak nezbytné jako denní chléb.“
- Honoré De Balzac

Ella xo. Používá technologii služby Blogger.